Нові вимоги до банковських договорів
Національний банк встановив додаткові вимоги до банківських договорів для розкриття повної інформації про послуги. Йдеться про вимоги до договорів про споживчий кредит, вклад (депозит), а також відкриття та ведення поточного рахунку. (Постанова Правління Національного банку України від 22 січня 2021 року № 7 “Про затвердження Положення про додаткові вимоги до договорів про надання фінансових послуг” - http://bit.ly/3bd9uCw
Банки мають термін до 27 квітня 2021 року на приведення своєї роботи у відповідність та розкриття повної інформації у договорах.
Головні зміни у вимогах:
- Банківський договір повинен містити:
повний опис послуги
зазначення наслідків невиконання або неналежного виконання банком обов’язків за договором
інформацію про наявність у споживача права відмовитись або розірвати договір чи припинити за його вимогою зобов’язання за договором
зазначення порядку інформування споживача про зміни в тарифах і умовах надання послуги, щодо якої укладено договір, та каналу інформування
інформацію, куди звернутися з питань захисту прав споживачів фінансових послуг
- У договорі вкладу (депозиту) потрібно буде вказувати конкретну дату повернення вкладу та інформацію про наявність у банку права продовжити термін дії вкладу (депозиту) тощо.
- У договорі споживчого кредиту – вказувати перелік та вартість додаткових послуг, умови, за яких можлива зміна процентної ставки чи інших платежів тощо.
- Текст договору має бути викладений розміром шрифту не менше 11 друкарських пунктів, з напівжирним накресленням важливих цифрових значень
- Заборонено банкам включати до договорів недобросовісні норми, які обмежують права споживачів подати скаргу чи позов до суду
- Заборонено без інформування споживача змінювати умови договору, а також вимагати від споживача сплатити за ще не отримані за договором послуги тощо.
Особа, яка постраждала від неправомірних дій фінансової установи, може звернутися до системи безоплатної правової допомоги:
- отримати безоплатну правову допомогу безпосередньо в центрах та бюро правової допомоги (адреси та телефони на сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/tsentry/)
- зателефонувати на безкоштовний номер системи безоплатної правової допомоги − 0 800 213 103
- скористатися мобільним застосунком «Безоплатна правова допомога», завантаживши його у Google Play чи App Store за посиланням https://bit.ly/3hwwgqR
- поставити запитання у месенджері Facebook-сторінки системи БПД https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid
- написати у Телеграм-чат системи БПД http://www.legalaid.gov.ua/telegram.html
- звернутися на Вайбер системи БПД http://www.legalaid.gov.ua/viber.html
- переглянути правові консультації на довідково-інформаційній платформі правових консультацій «WikiLegalAid» за посиланням: https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/