Миколаївська селищна рада
Одеська область, Березівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Нові вимоги до банковських договорів

Дата: 15.03.2021 11:13
Кількість переглядів: 230

Національний банк встановив додаткові вимоги до банківських договорів для розкриття повної інформації про послуги. Йдеться про вимоги до договорів про споживчий кредит, вклад (депозит), а також відкриття та ведення поточного рахунку. (Постанова Правління Національного банку України від 22 січня 2021 року № 7 “Про затвердження Положення про додаткові вимоги до договорів про надання фінансових послуг” - http://bit.ly/3bd9uCw

Банки мають термін до 27 квітня 2021 року на приведення своєї роботи у відповідність та розкриття повної інформації у договорах.

Головні зміни у вимогах:

  • Банківський договір повинен містити:

повний опис послуги

зазначення наслідків невиконання або неналежного виконання банком обов’язків за договором

інформацію про наявність у споживача права відмовитись або розірвати договір чи припинити за його вимогою зобов’язання за договором

зазначення порядку інформування споживача про зміни в тарифах і умовах надання послуги, щодо якої укладено договір, та каналу інформування

інформацію, куди звернутися з питань захисту прав споживачів фінансових послуг

  • У договорі вкладу (депозиту) потрібно буде вказувати конкретну дату повернення вкладу та інформацію про наявність у банку права продовжити термін дії вкладу (депозиту) тощо.
  • У договорі споживчого кредиту – вказувати перелік та вартість додаткових послуг, умови, за яких можлива зміна процентної ставки чи інших платежів тощо.
  • Текст договору має бути викладений розміром шрифту не менше 11 друкарських пунктів, з напівжирним накресленням важливих цифрових значень
  • Заборонено банкам включати до договорів недобросовісні норми, які обмежують права споживачів подати скаргу чи позов до суду
  • Заборонено без інформування споживача змінювати умови договору, а також вимагати від споживача сплатити за ще не отримані за договором послуги тощо.

Особа, яка постраждала від неправомірних дій фінансової установи, може звернутися до системи безоплатної правової допомоги:

  • отримати безоплатну правову допомогу безпосередньо в центрах та бюро правової допомоги (адреси та телефони на сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/tsentry/)
  • зателефонувати на безкоштовний номер системи безоплатної правової допомоги − 0 800 213 103
  • скористатися мобільним застосунком «Безоплатна правова допомога», завантаживши його у Google Play чи App Store за посиланням https://bit.ly/3hwwgqR
  • поставити запитання у месенджері Facebook-сторінки системи БПД https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid
  • написати у Телеграм-чат системи БПД http://www.legalaid.gov.ua/telegram.html
  • звернутися на Вайбер системи БПД http://www.legalaid.gov.ua/viber.html
  • переглянути правові консультації на довідково-інформаційній платформі правових консультацій «WikiLegalAid» за посиланням: https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь