Пріоритетні завдання освіти
Дата: 17.06.2021 09:19
Кількість переглядів: 354
Минулого вівторка в малому залі адмінбудинку Миколаївської селищної ради відбулася нарада з керівниками закладів освіти Миколаївської громади. Участь у ній взяли: голова селищної ради (ТГ) В.Л. Купченко, заступник селищного голови О.І. Ізбаш, начальник відділу освіти культури молоді та спорту селищної ради Л.Й. Голобородько, начальник фінансового відділу селищної ради В.Л. Дяченко, депутати селищної ради, старости сіл селищної ради.

Основне питання порядку денного - оптимізація навчальних закладів селищної ради в зв`язку з адміністративно-територіальною реформою в Україні.
Голова селищної ради (ТГ) В.Л. Купченко звертаючись до присутніх детально зупинився на чинному законодавстві, плані заходів щодо подальшої оптимізації закладів освіти та витрат бюджетних коштів, фінансових розрахунках, подоланні проблемних питань роботи малокомплектних освітніх закладів громади, розмірі освітньої субвенції і перспективі подальшої діяльності навчальних закладів в умовах реформування.
-Оптимізація має вирішити важливі соціально-освітні завдання: підвищення якості освіти й економічної ефективності функціонування закладів освіти територіальної громади, покращення доступу дітей до якісної освіти незалежно від місця проживання, ефективне використання матеріальних, кадрових і фінансових ресурсів для підвищення ефективності освітнього процесу та подальшого функціонування закладів освіти громади,-наголосив В.Л. Купченко.
Виступила і начальник відділу освіти культури молоді та спорту селищної ради Л.Й. Голобородько.

-Для задоволення освітніх потреб населення у Миколаївській селищній раді станом на червень 2021 року функціонує один опорний заклад загальної середньої освіти, 7 закладів загальної середньої освіти з дошкільними підрозділами та один заклад дошкільної освіти. Через погіршення демографічної ситуації зберігається тенденція щодо зменшення кількості учнів. Особливої гостроти ці процеси набули у сільській місцевості, де помітно зменшилася наповнюваність класів і збільшилася кількість навчальних закладів із малою чисельністю учнів. До першого класу очікується 66 учнів, що у порівнянні з минулим навчальним роком на 16 учнів менше. У Амбарівському ЗЗСО першого класу взагалі не буде, у Переселенському ЗЗСО–2 учня. У Амбарівському ЗЗСО буде відсутній 5-ий, 7-ий класи (нема контингенту учнів), у Василівському ЗЗСО відсутній 2 клас, у 6-му класі – 4 учня, в Новопетрівському ЗЗСО – у 5-му класі – 4 учня, у 6-му – 3 учня, у 7-му – 2 учня, у 8-му – 4 і у 9-му- 1 учень; у Переселенському ЗЗСО – початкова школа в трьох класах 6 учнів, у 7-му та 8-му класах по 4 учня. Продовжується тенденція низького набору учнів до 10-х класів, цього року по попереднім даним 45учнів (2020-2021 н.р. – 53 учні). Крім цього, матеріально-технічна база малокомплектних шкіл є застарілою та потребує оновлення. Отже, метою плану є забезпечення нової якості освіти, доступність освітніх послуг, підвищення ефективності використання фінансових та освітніх ресурсів. Шляхи оптимізації мережі навчальних закладів наступні: реорганізація Новопетрівського ЗЗСО (пониження до I ступеню навчального закладу) шляхом приєднання до Миколаївського ОЗЗСО; створення відокремленого підрозділу Миколаївського ОЗЗСО, а саме Новопетрівської філії І ступеня з дошкільним підрозділом; реорганізація Василівського ЗЗСО шляхом приєднання до Миколаївського ОЗЗСО; створення відокремленого підрозділу Миколаївського ОЗЗСО, а саме Василівської філії І-ІІ ступеня з дошкільним підрозділом; реорганізація Переселенського ЗЗСО шляхом приєднання до Миколаївського ОЗЗСО; створення відокремленого підрозділу Миколаївського ОЗЗСО, а саме Переселенської філії І-ІІ ступеня з дошкільним підрозділом; реорганізація Амбарівського ЗЗСО шляхом приєднання до Миколаївського ОЗЗСО; створення відокремленого підрозділу Миколаївського ОЗЗСО, а саме Амбарівської філії І-ІІ ступеня з дошкільним підрозділом,- зазначила Л.Й. Голобородько.

Обговорили і питання педагогічних кадрів, забезпечення працевлаштування педагогів в разі реформування навчальних закладів громади.
У ході наради було враховано всі слушні, обгрунтовані думки й пропозиції керівників ЗЗСО громади.
Безперечно, педагоги занепокоєні перспективою ймовірної оптимізації мережі освітніх закладів громади. Однак,реальність сьогодення нагадує про себе невтішними новинами: отримувачами освітньої субвенції з державного бюджету не будуть ті освітні заклади, де кількість учнів у класах не відповідає затвердженим нормам.